دوام العيادة مساء كل أيام الإسبوع ما عدا يوم الجمعة دوام صباحي ومسائي يوم السبت انتقل المركز الإستشلري العلمي الحقيقي الأول في العراق للسكري- الطبيب الإستشاري الأستاذ عبدالأمير الأشبال الى ىشارع الكندى - عمارة الكروان دوام العيادة مساء كل أيام الإسبوع ما عدا يوم الجمعة دوام صباحي ومسائي يوم السبت العنوان :العراق -بغداد - الحارثية - شارع الكندي - عمارة الكروان تلفون مكتب العيادة : موبايل : 07818308712 و 07901846747 عنوان العيادة:العراق - بغداد - الحارثية– شارع الكندي–عمارة الكروان-موبايل الحجز :07818308712 عنوان العيادة:العراق -بغداد -الحارثية– شارع الكندي–عمارة الكروان-موبايل الحجز :07818308712 المحاضرة السادسة الجزء الأول والثاني والثالث من محاضرات موسوعة السكري للأشبال الطب اللاتخصصي اللاإنساني التجاري مواصفات الممارسة الطبيبة الإنسانية والعلمية الجيدة مقارنة بعكسها نصائح لمستخدمي المكملات الغذائية (بين الدوافع التجارية الربحية لتسويقها وبين المنافع التي يُروج لها ) تناول مكملات الكالسيوم ومخاطرها على القلب والأوعية الدموية نمط الحياة الصحي كوقاية وعلاج غير دوائي لمرضى السكري النمط 2- المحاضرة السابعة من محاضرات موسوعة السكري – الطبيب الإستشاري الأستاذ عبدالأمير الأشبال النقص النسبي لإفراز الإنسولين كأحد عوامل منشأ السكري النمط 2 - المحاضرة السادسة- الجزء الأول- الطبيب الإستشاري الأستاذ عبدالأمير الأشبال  الخلل في إفراز هرمون الجلوكاكون كأحد اسباب منشأ السكري النمط 2 - المحاضرة السادسة-الجزء الثالث أعراضُ المرض السكري النمط 2 وعلاماتُه ومساره الأعراض الجانبية الخطرة والفعل المشكوك به لأدوية مُثبِّطات الأنزيم بروتين ببتايديز ببتديل الثنائي
إستعمال حبوب مُثبطات الأنزيم ببتايديز ببتديل الثنائي-4 (دواء الجانوفيا والكالفص والأنكلايزا ونظيراتها (Januvia,Galvus,Onglyza ) وتسببها بآلام المفاصل التي يمكن أن تكون شديدة ومعطلة لحركة المريض
FDA Drug Safety Communication: FDA warns that DPP-4 inhibitors for type 2 diabetes may cause severe joint pain

Safety Announcement
The U.S. Food and Drug Administration (FDA) is warning that the type 2 diabetes medicines sitagliptin, saxagliptin, linagliptin, and alogliptin may cause joint pain that can be severe and disabling. We have added a new Warning and Precaution about this risk to the labels of all medicines in this drug class, called dipeptidyl peptidase-4 (DPP-4) inhibitors.
Patients should not stop taking their DPP-4 inhibitor medicine, but should contact their health care professional right away if they experience severe and persistent joint pain. Health care professionals should consider DPP-4 inhibitors as a possible cause of severe joint pain and discontinue the drug if appropriate.
DPP-4 inhibitors are used along with diet and exercise to lower blood sugar in adults with type 2 diabetes. When untreated, type 2 diabetes can lead to serious problems, including blindness, nerve and kidney damage, and heart disease. These medicines are available as single-ingredient products and in combination with other diabetes medicines such as metformin (see Table 1 below).
In a search of the FDA Adverse Event Reporting System (FAERS) database and the medical literature,1-4we identified cases of severe joint pain associated with the use of DPP-4 inhibitors. Patients started having symptoms from 1 day to years after they started taking a DPP-4 inhibitor. After the patients discontinued the DPP-4 inhibitor medicine, their symptoms were relieved, usually in less than a month. Some patients developed severe joint pain again when they restarted the same medicine or another DPP-4 inhibitor.
We urge health care professionals and patients to report side effects involving DPP-4 inhibitors to the FDA MedWatch program, using the information in the “Contact FDA” box at the bottom of the page.
المشاهدات 363   تاريخ الإضافة 2016/03/27   آخر تحديث 2019/06/26 - 13:12   رقم المحتوى 3684
الأربعاء 2019/6/26 توقيت بغداد